Yaylacılar yollara düştü

Nisan ayı başında başlayan Yayla yolculuğu henüz Çamlıhemşin köylerine ulaştı.Daha 20 gün sürecek bu yolculuk kolay geçmiyor.

YÖREDEN HABER 20.04.2014 10:21:55 19 0
Yaylacılar yollarda
Her yönüyle cennet bir memlekette yaşıyoruz.

Kışı ayrı, Yazı ise bambaşka bir güzellik taşıyor.

Her yıl Nisan ayı ile sevinç,heyecan ve özlemle yaylalara başlayan göç,Ekim ayı itibarıyla hüzünle bir dönüşe yerini bırakır.

Yine Nisan ayı geldi.

Yaylacılar ve yayla özlemi taşıyan hayvanlar da yeni bir heyecan başlıyor.

İşte bu heyecanı yaşayan yaylacılardan Orta Yayla Köyü Muhtarı Bekir Altun-Şenol Paşalı-Hüseyin Kızılhan ve Yusuf Kızılhan da bu kafilenin bir grubunu teşkil ediyorlar.

Artık uzun bir yolculuk başlıyor.

Ön hazırlıklar yapılıyor.

Hayvanlar yollarda mahsur kalmasın diyerek aşıları muntazaman uygulanıyor.

Bu yolculuk bir ay sürecek.

Yollarda konaklama ile menzile varılacak.

Yaylalarda hala kar var.

Otlar daha yeni yeşeriyor.Çiçeği burnunda orta yayla köyü muhtarı Bekir Altun” yaylaya çıkana kadar işimiz çok.Hayvanlar ve biz konaklaya konaklaya çıkıyoruz.Şu an yaylalarda ot ve çimeler daha yeni yeni filiz veriyor.Bizim tam yerimize varmamız en az 20 günümüzü alacak.O zamana kadar karlar kısmen kalkacak.Otlar ve çimenler hayvanlara yemek olmak için başak verecek” diyor.

Pazar ilçesinden 20 gün önce yola çıkan 150-200 keçi sahibi Yusuf kızılhan ise hala yollarda.

Çamlıhemşin köylerinde hayvanları otlatarak yoluna devam ediyor.Yusuf kızılhan” Yaylalarda hayvancılık eden azaldı.benim gibi en fazla 4 aile gerçek hayvancılık ediyor.İŞİMİZ ELBETTE ZOR.KAR KIŞ,YAĞMUR ÇAMUR DEMEDEN YOLLARDAYIZ.EZİYET ÇEKİYORUZ.Başka yapacak işimiz de yok.Bu zorluklara rağmen yine de şikayetçi değiliz.bir an önce yaylaya çıkıp o güzel havayı öncelikle biz ve hayvanlarımız teneffüs etsin istiyoruz” dedi.

Yola devam ediyoruz.Zil Kalede mola verdik.Bu yerin işletmeciliği Özel bir şahsa verilmiş.Milli Parklar çok güzel çalışma yapmış.Hizmet ve sunum iyi.Zil Kale bu yıl daha fazla yerli ve yabancı ziyaretçilere kapısını açacak.

Anahtar Kelimeler:

ÇAYMER sezonu açtı, kendi yaş çay fiyatını açıkladı

Macaristan’dan getirdiler, Rize’de denenmeye başlandı

Projenin ilk ayağı Rize Pazar’da başladı.

İSTANBUL’DA DÜZENLENEN YÖRESEL ÜRÜNLER FUARI SONA ERDİ.