Galler’den yetkililere seslendi

Bölgemizde Turizm master planları yapan Araştırmacı-Yazar Hikmet Haberal bir yandan yer ve mekan tespitleri yaparken, diğer yandan o yörede yaşayan vatandaşların sesi kulağı olmaya devam ediyor.

YÖREDEN HABER 14.11.2017 08:46:52 115 0

Bu kez Galler düzünde yayla gezisi dönüşünde mevsim olarak Sonbaharın son günlerinde işletmesini açık tutan Yusuf Çiftçi ile “yöre turizmi” ve sorunları hakkında görüştü.

Çamlıhemşin Hala köyünden Yusuf Çiftçi Haberal’a çok önemeli açıklamalarda bulundu.”1999 yılından bu yana burada Turizmle uğraşmaktayım. Biz buraya 1999 yılında geldiğimizde burası boştu, kimse yoktu. Sadece babamın bir çadırı vardı. Ardından biz devam ettirerek bugünlere kadar geldik. Burada bazı sıkıntılarımız var. Yapı yapamıyoruz. Millî Park sahası olduğu için en ufak bir çalışmada Milli Parklar ile mahkemelik oluyoruz. Biz buraya gelen vatandaşlara hizmet verebilmemiz için ilgililerden yardımcı olmalarını istiyoruz. Burası bizim yaylalarımız. Çocukluğumuzda çobanlık yaptığımız yerlerdir. İnek ve keçilerimiz vardı. Zaman döndü şimdi ise turizmle ilgileniyoruz. Buraya ziyaretçileri bekliyoruz. Ürünlerimiz tamamen doğaldır. Kendimiz üretiyoruz. Bu yörenin geleneklerine uygun hareket ediyoruz. Burada yazın 1 veya 1,5 ay iş oluyor. Biz bunu yıla yaymak istiyoruz. Bu konuda da devletimizden yardım istiyoruz. Burası ile ilgili bir proje yapılacaksa bizde onlara yardımcı olmak istiyoruz. Burada yapılacak olan tasarrufta bizim de görüşümüzü almaları gerekir.40 yıllık bir tecrübemiz var. Yardımcı oluruz tabi. Amacımız bu yörede turizmi geliştirmektir. Burada büyük işletmeler değil, butik şeklinde yapılaşma olup işletmelerinin de bizlere verilmesini istiyoruz. Burası Ayder ’den 5 km yukarıda Galler Düzüdür. Milli Parklar içinde mesire alanı olarak geçer. Etrafı Yaylalar ile çevrilidir. Kaçkar tırmanışlarının Kuzey rotası da burasıdır. Yeşil Yol da hemen önümüzden geçiyor. Samistal ile bağlantı yoludur. Gelenlerin daha iyi gezip görmesi ve bizim de daha iyi hizmet verebilmemiz için önümüzün açılması gerekir” dedi.

Anahtar Kelimeler:

Projenin ilk ayağı Rize Pazar’da başladı.

İSTANBUL’DA DÜZENLENEN YÖRESEL ÜRÜNLER FUARI SONA ERDİ.

BATUM’DA SINIR TEMSİLCİLERİ TOPLANTISI YAPILDI

Z kuşağını anlamanın önemi!