Rize Yaylalarında TEK olma özelliğini yaşayan HAZİNDAK’ta hayat…

Rize’nin en güzel yaylalarından biri olan Hazindak Yaylası, Yaz kış ziyaretçilerin uğrak mekânlarından biri oluyor.

YAYLALARIMIZ 12.10.2021 11:07:59 309 0

Rize’nin en güzel yaylalarından biri olan Hazindak Yaylası Yaz kış ziyaretçilerin uğrak mekânlarından biri oluyor.

Rize ili, Çamlıhemşin ilçe sınırında bulunan Hazindak Yaylası, 1967 m yükseklikte bulunan ve harika manzarasıyla göz kamaştıran bir Karadeniz Yaylasıdır.

Rize’nin güzel yaylalarından biri olup yaklaşık 80 hane bulunmaktadır. Burada bulunan evlerin mimari yapısı oldukça süslüdür. Bu yönüyle diğer yaylalardan farklıdır. Yayla’nın diğer bir özelliği ise Otantik yapısı tamamen korunan bu yayla manzarası oldukça güzel bir yerdedir. Yaz aylarında huzur aramak isteyenlerin uğradığı bir yerdir.

Yaylada ERDAL PANİSYON adı altında işletmecilik yapan Erdal l Muslu(52), Bu yaylayı Hemşin ilçesine ait sadece bir köyün kullandığını, Bütün yaylalar 3-4 köy tarafından kullanılırken burası tek köy tarafından kullanılıyor.” dedi.

YAYLA DİĞER YAYLALARA GÖRE BU ÖZELLİĞİ İLE BÖLGEDE TEKTİR

Hemşin Akyamaç köyü eski simi ile (tecina) halkı tarafından kullanılıp, yaklaşık 80 haneli bir yayla olduğunu ifade eden Erdal Muslu, “Bu yüzden bu köyün mimari yapısında hiçbir değişiklik olmamıştır. Yeni yapılan yapılarda ayni mimari özellikle yapılıyor. Elimizden geldiğince de bu mimari özelliğini kaybetmemeye çalışıyoruz. Bu yaylaya eskiden hayvancılık yaparken 6.cı aylarda gelirdik. Şimdi ise Pandemi dolaysıyla da 5.ayda gelmeye başladık. Ben geçen sene 4.ayda 1,5 metre karda çoluk çocuğu da alarak buraya geldik. Burası virüsten dolayı bizim için bir kaledir. Yaklaşık 6 ay gibi biz zamanımızı burada geçiriyoruz. Aile pansiyonumuz var bununla uğraışıyoruz.2 – 3 odalı yemek de veririz gelenlere. Mütevazi bir işletmeyiz burada. Gelen ziyaretçilerimiz hep memnun dönüyorlar. Hiç üzmedik onları bundan sonra geleceklere de aynı muamele yapacağız.” diye konuştu.

PANDEMİ TABİKİ ETKİLEDE AMA YİNEDE ÇOK ŞÜKÜR İYİ GEÇTİ

Muslu, Dünya genelini etkisi altına alan Pandemiden dolayı az da olsa sıkıntı çektiğini söylerken,” Sezon Pandemi dolaysıyla durgun geçiyor. Böyle olmasını da yadırgamadık. Böylesi daha uygun oldu. Sonuçta bizde tedbirlerimizi alıyoruz. Ama yine de bir şeyler oldu. Boş kalmadı” dedi

YAYLANIN EN BÜYÜK SIKINTISI ELEKTRİK VE İNTERNET

Yaylalarından Oksijen tüpüyle yaşayan hastalar olduğunu, bunların gıda zehirlenmesi yaşayarak ölümden döndüklerini ifade eden Muslu, “Yaylanın en büyük sıkıntısı elektrik. Ektirdik burada bizim için bir ilaçtır. Burada Oksijen tüpüyle yaşayan insanlar var. Sürekli Her sene burada 4-5 kişi gıda zehirlenmesi ile ölümden dönüyor. Çünkü dolap yok. Malzememizi koruyamıyoruz. Bütün yaylalarda elektrik var. Bize en yakın Pokut Yaylası 6 kilometre, araç yolu var ama mevcut elektrik bizde yok. En büyük sıkıntımız budur.

İletişim sıkıntısı da var. Benim çocuğum gecen sene üniversiteye burada hazırlandı. Ders çalışması için her 300 TL ödediğim programı kullanamadı. Ve kullanılmayan cihaza da ben her ay bu parayı ödedim. Şimdi aç telefonunu konuşamazsınız. Turizm sezonunda Turkcell vericileri 2 ay açıyor. Ondan sonra kısıyor bizde telefon kullanamıyoruz. İnternette kullanamıyoruz ama faturalarımızı tkır tıkır alıyorlar.” ifadelerine yer verdi.

Anahtar Kelimeler:

ÇAYMER sezonu açtı, kendi yaş çay fiyatını açıkladı

Macaristan’dan getirdiler, Rize’de denenmeye başlandı

Projenin ilk ayağı Rize Pazar’da başladı.

İSTANBUL’DA DÜZENLENEN YÖRESEL ÜRÜNLER FUARI SONA ERDİ.