Rize Doğa Aktiviteleri Spor Kulübü (RİDAK),Verçenik Kapılı Göllere Kamplı Gezi düzenledi.

YAYLALARIMIZ 15.07.2022 10:08:14 149 0

Rizeli Doğaseverler, Verçenik Kapılı göllerde gece ateşinde yakamoz seyredip çaylarını içtiler.

Rize Doğa Aktiviteleri Spor Kulübü (RİDAK) hafta sonu Çamlıhemşin İlçesine bağlı gizemli dağ Verçenik yaylası eteklerinde bulunan ve Rize'nin en çok ziyaret edilen buzul göllerinden olan Kapılı Göllere kamplı gezi düzenlediler.

Gölleri, Kaçkar Milli Parkı'nın gözde zirve rotalarından biri olan Verçenik Dağı'nın eteğinde bulunuyor.

Yürüyüş yayladan başlıyor. Göllere kadar hafif eğilimli devam ediyor. Yürüyüşün sonunda büyük bir göle ulaşılıyor. Burası gezginlerin kamp alanı için en ideal yerlerden biridir. İrili ufaklı bu göller, 2973-3075 metre arasındaki yüksekliklerdedir. Göller yürüyüşçülere birbirinden güzel fotoğraf kareleri ve etkileyici manzaralar sunmaktadır.

4 SAAT YÜRÜYÜŞLE GÖLLERE VARILDI

Kamp müdürü ve faaliyet sorumlusu Gündüz Cerrahoğlu, Verçenik yaylasından başlayan yürüyüşümüz kaplı göllere kadar 4 saat sürdü. Burada doğasever fotoğraf sanatçılarımızla kamp kurduk. Gece ısı eksinin altına düşünce üşümemek için çoban ateşi yaktık ve çaylarımızı içtik” dedi.

YAKAMOZ SEYREDERKEN ÇAYLAR YUDUMLANDI

Cerrahoğlu, Gece göllere vuran ışıkla oluşan yakamozları seyretmenin doyumsuz zevkini arkadaşlarımızla birlikte tattık. Sabah erken kalkıp kahvaltımızı yaptık. Arkadaşlarımızdan bazıları serbest saatte yürüyüş yapanlar ve oluşan güzellikleri fotoğrafla kalıcı kılanlar oldu.1’ncı günümüzü böyle tamamladık” diye konuştu.

HORONLAR OYNANDI

Kamp Müdürü Cerrahoğlu, 2’nci gün ise akşam tulum çalındı. Horonlar oynandı. Ateş başından çay ve yemeklerimizi yedik. Ardından çadırlarımızda derin bir uykuya daldık. Sabah uyandığımızda bizce sürpriz olmayan SİS ortalığı kapladı. Kahvaltımızı yaptık. Toplandık ve İnişe geçtik.2 saat yürüyüşle Verçenik yaylasında bulunan aracımızın yanında döndük. Güzel bir geziyi hiçbir olumsuzluk yaşamadan tattık. Rize’ye döndük” ifadelerini kullandı.

AYI KABUSU YAŞANDI

Cerrahoğlu, Son gece sabah saatlerinde kampımızı ayı bastı yemek kokularına geldi etrafı kolaçan edip kimseye zarar vermeden geldiği gibi gitti biz hepimiz uykudaydık sesine 1 kaç kişi uyandık ve etrafta bakindi gitti”dedi.

Geziye başta Rize olmak üzere Trabzon’dan katılımlarla Kulüp idarecileri Harun Mavi Muhammet Pamukçu Yasar Ali Yılmaz Mevlut Ak ile birlikte 20 kişi katıldı.

Anahtar Kelimeler:

ÇAYMER sezonu açtı, kendi yaş çay fiyatını açıkladı

Macaristan’dan getirdiler, Rize’de denenmeye başlandı

Projenin ilk ayağı Rize Pazar’da başladı.

İSTANBUL’DA DÜZENLENEN YÖRESEL ÜRÜNLER FUARI SONA ERDİ.