RİZELİ DAĞCININ TÜRKİYE’NİN ÇATISI AĞRI’YA YOLCULUĞU

Çayeli Doğa Spor Kulübü ve Türkiye Dağcılık Federasyonu antrenörü Osman ASLAN beraberindeki arkadaşı Metin Çolak ile 20 Aralık 2022 günü başlayan Ağrı Dağı Zirvesi’ne 24.12.2022 tarihinde ulaştılar.

YAŞAM 28.12.2022 10:44:19 148 0

Geçen yıl deneme yaptıklarını ve arkadaşımızın sağlık probleminden dolayı 4970m geriye dönmek zorunda kaldığını söyleyen Rizeli Dağcı Osman Aslan, “Ağrı dağına bu yıl mutlu sona ulaştık”dedi.

TÜRKİYE’NİN ÇATISINA ZORLU YOLCULUK

Kış dağcılık sezonunun açılmasıyla geçen yılda birlikte gittiğim değerli insan Metin Çolak hocamla birlikte iki hafta birkaç hafta önceden hava durumlarını takip etmeye başladık ve havalarında güzel gitmesini fırsat bilerek 20 Aralık’ta Türkiye’nin çatısına doğru yola çıktık” diyerek, zorlu yolculuk hakkında bilgiler veren Rizeli Dağcı Aslan, zorlu yolculuk serüven hakkında şunları söyledi.

“21 Aralık’ta Doğubayazıt’a vardık ve artık dağın eteklerindeydik, bir yıl aradan sonra tekrar buluşmuştuk. Koca Ağrı’yla. Burada bize katılanları yanımıza alarak dağın eşsiz büyüsüne doğru yola çıktık ve sırasıyla 3400, 3800,4200 kamlarında birer gün kalarak bir yandan aklimize olurken, diğer yandan da dinlenerek zirveye daha çok yaklaştık tarih 24 Aralık sabahını gösterdiğinde saat 06.00’da yola çıktık.”

Belli yerlerde yoğun kardan dolayı iz vurarak, belli yerlerde de kayalara tutunarak yola devam ettiklerini ifade eden Aslan, “4800m den sonrada Kazma, Krampon kullanarak saat 13:00’ü gösterdiğinde 5.137 rakımlı zirveye vardık.” diye konuştu

Aslan, “Artık Türkiye’nin çatısındaydık, zirvenin verdiği mutluluk paha biçilemezdi ve biz havanın bozmasından dolayı uzun kalamadığımız zirveden birkaç fotoğraf ve video çekip geri dönüşe başladık.” dedi

“Yaklaşık üç saatlik geri dönüşün ardından çadıra vardıklarını ve burada bir gece daha 4200m de kaldıktan sonra geri dönüşe başladıklarını söyleyen” Aslan, “kazasız ve sağlıklı bir şekilde evlerimize ulaştık. Bütün Dağların kış tırmanışları zordur ama Ağrı’nınki ayrı bir zordur, aniden değişen hava durumları insanın dengesiyle oynar durumda bizlere zirvesini görmeye müsaade ettiği için önce Yaratanımıza şükreder, sonra koca Ağrı ya teşekkür ederim. Öncelik bizleri bütün kamplarda yalnız bırakmayan çadırları su ve yemek olarak temin eden hocama ve hazırlıktan zirveden eve kadar yanımda olan, bizlere Lojistik destek veren her türlü yardım eden ve benimle birlikte olan Metin Çolak hocama,

Ve son olarak bütün faaliyetlerde her konuda tam destek veren kulübüm ÇAYDOSK’a teşekkür ederim.” ifadelerini kullandı

Anahtar Kelimeler:

ÇAYMER sezonu açtı, kendi yaş çay fiyatını açıkladı

Macaristan’dan getirdiler, Rize’de denenmeye başlandı

Projenin ilk ayağı Rize Pazar’da başladı.

İSTANBUL’DA DÜZENLENEN YÖRESEL ÜRÜNLER FUARI SONA ERDİ.