Pazar’da Turizm Toplantısında, HAVALİMANI ve sonrası konuşuldu

Pazar Ticaret ve Sanayi Odası Yüksel Zaman Konferans salonunda, havalimanının tamamlanmasıyla bölge turizmine yapacağı etkiler tartışıldı.

TURİZM 27.01.2022 11:33:10 85 0
CEVAHİR TOPALOĞLU
Pazar’da Turizm Toplantısında, HAVALİMANI ve sonrası konuşuldu
Rize İl Kültür ve Turizm Müdürü Esra Alemdaroğlu’nun da katıldığı toplantıya, Pazar Kaymakamı Mustafa Akın, Belediye Başkanı Ahmet Basa ve turizm işletmecileri katıldı
PAZAR TİCARET VE SANAYİ ODASI BAŞKANI NEŞET ÇAKIR'IN KONUŞMASI
Oda Başkanı Neşet Çakır, İl Müdürümüze durumu arz ettik. Kendisi kabul ederek bugünkü toplantımıza iştirak etti. Teşekkür ederiz. Onun fikirleri bizim için öneli v erecek olduğu bilgiler bizi aydınlatacak, sizin sorularınıza da cevaplar verecektir. Bölgemizde yapılacak olan Havalimanından yöremiz insanının faydalanmasını arzu ediyoruz. Bunu hep birlikte yapacağız. Rize ve ilçeleri olarak Turizm anlamında girdilerin burada kalmasını istiyoruz. İhalesi de burada yapılacak. Rize Valimizle yapılan toplantıda bizleri Cumhurbaşkanımız ile görüştüreceğini söyledi. Biz Rize’de İSTİHHDAM istiyoruz. Rize nüfusu ileri gideceğine devamlı geriye gidiyor. Çünkü gençlere istihdam sağlayamıyoruz. Biz Pazar ilçesi olarak Turizmde çok zayıf kaldık.” dedi.
MÜDÜR ESRA ALEMDAROĞLU'NUN KONUŞMASI

Kültür ve Turizm İl Müdürü Esra Alemdaroğlu, İlimizde baktığımızda İstihdam ve eğitim sorunu karşımıza çıkıyor. Valimiz katkılarıyla Turizm İstihdam Projesini hayata geçirmeye hazırlanıyoruz. Rize’nin bir mastır planına ihtiyacı var.5 adet Turizm merkezimiz var. Ayder Turizm bölgesidir. Bunun içindedir. Bu bölgeler için Mastır planına ihtiyaç var. Yatırımcılarla birlikte istişareler yapılarak Turizme kazandırılması gerekir. Şu an çalışmalarımız devam ediyor. Plansız yapılanma bölgemize zarar veriyor. Her Havalimanın bulunduğu yerde müdürlük ve ama Ulaştırma Bakanlığın bölge mdürlüğü ilimizde yok. Havalimanı kendi başına bir işletme ama sadece bölge müdürlüğü Trabzon’da bizde oradan takip ediyoruz. Diğer taraftan kendi müdürlüğümüz ve inisiyatifimiz altındadır. İlerleme de hızlı bir şekilde devam ediyor. Havalimanı bize aşırı bir sorumlulukta yüklüyor. Gelecek olan Potansiyele biz hazır mıyız? Bu noktada çok hızlı çalışmalar yapmalıyız. İşte bu noktadaki hazırlıklarımızı da hızla yapmamız gerekiyor. Bağlantı yolları çok önemlidir. İlçeler arasında koordinasyon yapılıp noktaların şekillendirilmesi gerekir. Bu hazırlık süresi sektör ve STK larla birlikte daha çok vakit geçirmemiz gerekir. Sorunlar hep konuşuluyor. Çözüm odaklı hale getirmemiz gerekir. Burada konuşuluyor. Kapıdan çıkınca işler yavaşlıyor. Konuşmayı az, işimiz daha çok yapmalıyız. dedi.
TURİZM İŞLETMECİSİ MUSTAFA MEMOĞLU'NUN KONUŞMASI
Mustafa Memoğlu, Pazar çok eski bir ilçe Kültür, Tarih ve medeniyet şehri. Pazar kurulduğunda Rize yoktu. Ardeşen yoktu. Işıklı köydü. Bu görselde sadece Zil Kaleyi görüyoruz. Ciha kalesi yok. Pazar’ın en büyük özelliği İshak Paşadan İran’dan İpek yolunu Karadeniz’e birleştiren bir hatta kurulmuştur. Kız Kalesinden Ciha Kalesine buradan da Zil Kaleye buradan Kaçkar’a çıkıyorsunuz. Kale-i bala oradan Erzurum horasan kalesi İran Hududu Doğubayazıt de İshak Paşa kalesi işte bu ipek yolu ilçemiz Pazardan geçiyor. Bu bizim ilçemiz ve bölgemiz için çok önemli bir kazanımdır. Biz bunları değerlendirmemiz gerekir. Havalimanı ile bölgemize büyük bir pasta geliyor. Özellikle Pazar ilçemize. Peki, biz Pazar’da bu Pastadan ne kadar yararlanacağız. Biz Pazarlı İşletmeciler bunu çok iyi görmeliyiz. Bu toplantıda Pazar’daki STK ların hepsinin burada olması lazımdı. Tartışma yapılırken onlarında fikirleri alınmalıydı. İlçede kaç tane turizm şirketi var bilemiyoruz.(O arada oturan 3 adet TURSAB belgeli şirket olduğunu ifade ettiler.),Bu yeterli değil. Ben Ayder de otel alabalık çiftliği ve restoran işletmecisiyim. Gelenleri Trabzon havalimanından alıyorlar. Bize geliyor. Geldiği zaman benim haberim yok. Daha önce buraların fotoğraflarını çekenler bir broşür bastırıyor. Bununla gelen Turistleri yönlendiriyor. Benim haberim yokken benim tesisi gezdiriyor, şelale turu yaptırıyor. Ardından da hiçbir şey yiyip içmeden çekip gidiyorlar. Bunu da anlaştıkları yerden ücret almak için yapıyorlar. Benim yerimi satıp oradan para kazanıyorlar. Pazar da en önemlisi alt yapıdır. Biz şirketlerimizi buna hazır hale getirmemiz gerekir. Yoksa Trabzon dan gelenlerin hiçbir katkısı buraya yoktur. Anlaşmalı yerlerine gidiyorlar. Gelip çöplerini bırakıyor. Para bırakmadan gidiyorlar çöplerini de biz temizliyoruz. Biz havalimanına hazır değiliz. O alt yapı bizde var mı yok. Bugüne kadar gelen belediye başkanları ve Sivil Toplum Kuruluşları bir hizmet yapmadı. Turistin konaklayacağı, çay içeceği sohbet edeceği yer yok. Gerçekleri söylemden çözüm bulunmaz. Turizm İl müdürlüğü olarak size de eleştirim var. Bizleri bir araya toplayıp eğitimden geçirmeniz gerekir. Veya takviye elemanlar sağlanmalı bu tip toplantılar sık sık yapılmalı. Herkes bu taşın altına elini koyması gerekir. Pazarda deniz ve yat turizmi yapılmalıdır. Çok güzel limanız var. Onun için çok müsaittir. Gelen turistler limandan balıkçı tekneleriyle bir tur attırılır. Pazar daha detaylı tanıtılar onlar için de değişiklik olur. Coğrafi işaretlere gelince bizim burada bir sürü yemeklerimiz var. LAZ Böreği bizim Hopa akıllı davrandı ve onu kentlerine aldılar. Onlar aldı. Pazarı da denetçi yazdı. Ama coğrafi işaret onlarda. Büyük bir kayıptır bizim için. Ayder de turizmi 12 aya yaymadıktan sonra bir anlamı yok.3 ay turizm ondan sonra bitiyor. Ben yazın 30 kişi çalıştırıyorum. Kışın gönderiyorum. Böyle güzel doğa harikası bir yerde şu anda 2 metre karı olan yerde biz kış turizmi yapamıyoruz. Gelmiş geçmiş hükümetlerin hepsi bize Kayak Merkezi için söz verdi. Teleferik için söz verildi. Ama hala hiçbir ilerleme yok. Şimdi bizde 2 metre kar var insan da yok. Bende şimdiye kadar kapatmıyordum şimdi kapattım.”dedi
Toplantıya katılan turizm temsilcileri de konuyla ilgili fikir ve eleştirilerini dile getirerek, bölgenin turizm potansiyelinin en iyi şekilde değerlendirilmesi noktasında el birliğine gidilmesi gerektiğinin altını çizdiler.

Anahtar Kelimeler:

ÇAYMER sezonu açtı, kendi yaş çay fiyatını açıkladı

Macaristan’dan getirdiler, Rize’de denenmeye başlandı

Projenin ilk ayağı Rize Pazar’da başladı.

İSTANBUL’DA DÜZENLENEN YÖRESEL ÜRÜNLER FUARI SONA ERDİ.