RAMAZAN GÜNLÜĞÜ (“Kimler fitre verecek?”)

“Onlar, kendi canları çekmesine rağmen yemeği yoksula, yetime ve esire yedirirler ve derler ki:

RAMAZAN GÜNLÜĞÜ (“Kimler fitre verecek?”)

Biz sizi yalnızca Allah rızası için doyuruyoruz. Sizden herhangi bir karşılık, hatta

Bir teşekkür dahi beklemiyoruz.

(İnsan: 76/8-9)

“Veren el alan elden daha hayırlıdır.”

(Buhari, Zekât, 18)

Soru:

Hocam, fakir akrabalar varken fitre, fidye ve zekâtımı başkalarına verebilir miyim? “Başkalarına verirsen kabul olmaz” diyorlar?

Cevap:

Allah rızası için yapılan tüm ibadetler elbette kabul olur. “Allah hiç kimsenin zerre kadar iyiliğini zayi etmez.” Ancak, Müslümanlar olarak Peygamber Efendimizin tavsiyelerine uymak zorundayız. Hz. Peygamber (sav) şöyle buyurmuştur:

“Yoksula verilen sadaka bir sadaka, akrabaya verilen sadaka ise iki sadaka yerine geçer: Biri sadaka sevabı, öteki de akrabayı koruyup gözetme sevabıdır.”

(Tirmizi, Zekât, 26)

Soru:

Aile olarak belli miktarda gelirimiz var. Gelirlerimiz ise giderlerimizi ancak karşılıyor. Bunun yanında bir de inşaatımız var. Bize “FİTRE” vermek vacip midir?

Hanefi mezhebine göre Fitrenin bir Müslümana vacip olması için günlük ihtiyaçlarının dışında Nisap miktarı yani (81 gr. Altın veya değeri parası) bulunması gerekir.

Zahiri ve Hanefi mezhebinde, fitre sadece “zekât vermekle yükümlü olan Müslümanlara” vaciptir.

Hanefilerin dışındaki üç mezhebe göre, zekâtın vacip olması için gerekli görülen nisap miktarı bir mala sahip bulunma şartı fitrede aranmaz. Buna göre,

Mesken, ev eşyası ve temel ihtiyaç maddelerinden başka kendisi ve bakmakla yükümlü olduğu kimseler için bayram günü ve gecesinin (yirmi dört saatlik) yiyeceğinden fazlasına sahip olan her Müslüman fitre ile mükelleftir. (Tdvia, Fitre md.)

Soru:

Namaz kılmayana fitre, zekât verilebilir mi?

Cevap:

Namazın farziyetini inkâr etmeyen kimse namaz kılmasa da Müslümandır. Eğer fakir ise fitre, fidye ve zekâtımızı verebiliriz.

Namazı, orucu inkâr ediyor, dini değerlerle alay ediyor, Müslümanlara kin güdüyorsa başkası tercih edilmelidir.

Güncelleme Tarihi: 16 Mayıs 2020, 11:05
YORUM EKLE
YORUMLAR
Fatma
Fatma - 2 yıl Önce

Yasin Suresi 70. Ayette Kuran için "Diri olanları uyarsın ve inkârcılar hakkındaki o söz (ceza) gerçekleşsin diye (gönderilmiştir)." diyor Allah. Peki hocam biz neden ölülere kuran okuyoruz? biri vefat edince Yasin topluyoruz. Özellikle de neden 41 Yasin?

Yusuf KAMBUR
Yusuf KAMBUR @Fatma - 2 yıl Önce

Diriye (yaşayan kimseye) fayda veren Kur’an “ölüye de fayda eder.” Ne demek bu?
Hayatta iken Kur’an’a değer veren kimseye yani diriyken Kur’an’ın getirilerinden, ayet ve surelerinden faydalanan kimse ölünce bundan mahrum mu kalacak?
Ancak öyle insanlar var ki, hayatlarında Kur’an’ın yanından geçmedi, Kur’an diye bir dertleri olmadı. İmansız gittiler. Onların arkasından 41 Yasin değil KIRK BİN Yasin okunsa fayda etmez.
Böyleleri yaşarken de ölmüşlerdi. “Sen ölmüşlere duyuramazsın” ayetini böyle anlamak gerek…

metin
metin - 2 yıl Önce

Oruçlu iken, gusül abdesti alınır / banyo yapılır mı; genize ve boğaza su çekmek nasıl olmalıdır?

Yusuf KAMBUR
Yusuf KAMBUR @metin - 2 yıl Önce

Oruçluyken ağza ve buruna su alırken daha dikkatli olunmalı, aşırıya kaçılmamalı Rabbim kabul eylesin

SIRADAKİ HABER