Telatar: “Biz Bu Yollarda Neler Yaşıyoruz Neler”

Mehmet Yaşar Telatar “ Nisan ayının ilk haftasında Pazar ilçesinden yola çıkarak Hacivanak yaylasına vardık. Burada 6 ay kaldıktan sonra Karın yağmaya başladığı Kasım ayının ilk haftasında yola çıktık.” dedi

YÖREDEN HABER 27.12.2020 16:25:29 55 0

Rize'nin Pazar ilçesinde yaşayan Mehmet Yaşar Telatar (52), 12 yıl özel bir çay fabrikasında müdür olarak çalıştıktan sonra Emekliliğe ayrıldı. Hayalini kurduğu besiciliğe başladı.

Küçük ve büyükbaş alarak besicilik yapmaya başlayan Telatar, yazları yaylada kışları ise ilçede kalıyor. Çiftlik kuran ve bine yakın küçükbaş, 50'ye yakın da büyükbaşın bakımını yapan Telatar, satışlarından gelir elde ediyor.

Telatar, 2 aydır yollardayız, 2020 yılının Aralık ayının son Pazar’ında 30 cm karla kaplı yollardan geçiriyoruz diyerek zorlu yolculukta yaşadıklarını şöyle anlattı.

Hacıvanak yaylasından yola koyulduk. Önce Çat’ta, ardından Meydan’da ve Molaveyis’de konakladık. Burada da kar yağınca mahsur kalmamak için tekrar mallarımızı önümüze katarak yola çıktık. Yıllar önce birçok hayatın bu bölgede yok olduğunun söylendiği namlı “Kanlı boğazı” aşıp ÇİNGİT’E varıp oradan da Pazar İlçesine gideceğiz.”

Yolların yağan yoğun kardan dolayı kapalı olduğunu, açılması için İl Özel İdaresinden ve Çamlıhemşin Belediyesi’nden yardım talep ettiklerini ekipler tarafından yollarının açıldığını söyleyen Mehmet Yaşar Telatar, “

Pazar ilçesine kadar yolculuğumuz devam edecek. Devletimiz sağ olsun. Yolumuzu açtı. Allah zeval vermesin, yolumuzu açmasaydı bu yoldan geçemezdik. Devlet olmadan millet olmaz, millet olmadan devlet olmaz. Bu yıl ki sezonu artık hayırlısı ile kapatıyoruz. Allah tekrarını nasip etsin. Şu an için sorunsuz bir şekilde yolumuza devam ediyoruz. Bu gidişle yolda da bir sıkıntı yaşamazsak bu akşam Çingit’te konaklayacağız. Yarında Pazar İlçesine varmayı planlıyoruz. Malların hali iyi ve rahat bir sıkıntısı yok. İki gün sıkıntı yaşadık, ama devlet baba sağ olsun mallar aç kalmıştı gittik rica ettik, İl Özel İdaresindeki arkadaşlar ve Çamlıhemşin belediyesi bizim sıkıntılarımızı gördü ve hemen yardıma koştular. Yolumuzu açtılar ve rahat rahat gidiyoruz. Çobanlık işi bir sevdadır, aşktır, çilesinden de zevk alıyoruz, soğuğu, sıcağı fark etmez sıkıntı olsa da işimizi yapıyoruz. Allah sağlık verdiği sürece devam edeceğiz. Herkese de tavsiye ediyorum, hayvancılık yapsınlar, zarar ediyorum diyen gelsin benim yanıma zararını ben ödeyeceğim, ama karda yağmurda çadırda yatacak, soğuğu ayazı yiyecek hayvancılık işi ancak bu şekilde yapılır.” diye konuştu

Anahtar Kelimeler:

ÇAYMER sezonu açtı, kendi yaş çay fiyatını açıkladı

Macaristan’dan getirdiler, Rize’de denenmeye başlandı

Projenin ilk ayağı Rize Pazar’da başladı.

İSTANBUL’DA DÜZENLENEN YÖRESEL ÜRÜNLER FUARI SONA ERDİ.