Dağların Çobanı, bu kez Kaçkar Zirvesinden seslendi.

YÖREDEN HABER 3.09.2018 15:35:41 116 0

Kaçkar53.com

PAZAR-Her dağcının hayalinde zirve vardır. Hele bu 3937 Rakımlı Kaçkarlar olunca bir o kadar daha heyecanlı oluyor.

Ona “Dağların çobanı” derler. Turizmci-Yazar ve Dağcı Hikmet Haberal her yıl farklı kişilerle Rize ve Artvin’e bağlı dağların zirvelerine çıkmadan duramıyor.

Haberal birkaç kez çıktığı Kaçkar Dağı Zirvesine bu yılda özel bir arkadaş grubu ile 4 günlük kamplı KAÇKAR Zirvesine çıktılar.

Haberal yaptığı açıklamalarda “20-23 Ağustos tarihleri arasında özel bir arkadaş grubunu dört günlük bir kamp programı dahilinde Kaçkar zirveye çıkardım.Program 20 Ağustos Kavrun yaylasında dağ evlerinden sabah saat 8.00’de herkes mışıl mışıl uyurken başladı”dedi.

Hikmet Haberal “Grubun özelliklerine ve Kapasitelerine göre programımı güney rota olarak belirledim. Dere başı güzergahından abi konak cover Ayşe Tuna’ya çıktık, burada mola verdik, ardından tarihi ipek yolu davalı aşıtı ve davalı açısından sonra davalı yayla üzerinde kamp alanına ulaştık ve birinci gün kampımızı burada kurduk. Buna sebep aşırı yağmur Gök gürültüsü eşliğinde mecburen uygun bir alanda kampımızı kurmaya çalıştık.

İkinci gün rotamıza at meydanı gölü soğanlı dağ eteklerinde bulunan at meydanı gölüne zorlu bir tırmanışla ulaştık, ikinci gün kamp alanımız burada idi ve burada yine Gök gürültüsü aşırı yağmur şimşek çakıntılar eşliğinde sabah beşe kadar uyumaya çalıştık.

Sabah beşte beş kişilik ekiple deniz gölü üzerine doğru yola çıktık 3400 rakımlı deniz Gölü'ne ulaştık deniz gölü üzerinden buzlu göl ve kapı diye tabir edilen kapı geçidine ulaştık ve aşırı sis ve dolu yağmuru yolumuzu biraz engellese de durmadık yolumuza devam ettik ve sabah saat 9.30’da Türkiye’nin 3. Büyük Dağı olan 3937 Kaçkar zirveye ulaştık”dedi.

Haberal “Bazı dağcı gruplar ve tur programları yapan arkadaşlar kalabalık grup olduğundan deniz Gölü'nden yukarıya gelemediler hava şartlarından dolayı biz zirvemizi tamamladık ve birçok dağcının hayal ettiği zirve defterine imzamızı attık, tam zirvedeyken hava çok güzel açtı 360° kuzey güney doğu batı tüm Kaçkarları Erzurum, Yusufeli İspir, Rize, Ayder’e Kavrun taraflarında güzel görüntülerle fotoğraflamaya çalıştık. Grubumuzda bayan da olduğu için özel ve çok sağlam bir rota ve yürüyüş programı belirledim, dönüşümüz tekrar deniz golüne inmekle olduğu deniz gölünde mola verdik, yemek dinlenmek ve tabii ki de buzul gölünde yüzme yaptık. Akşam üzeri buradan konakladığımız kamp yaptığımız alan olan soğanlı dağı At meydanı Gölü'ne tekrar ulaştık.

Dördüncü gün ve son gün olan kamp alanından sabah saat 6.00’da çadırlarımızı toplamakla başladık, yedi de davalı yaylası üzerindeki geçitlerden çıkarak önce yokuş, sonra inişe geçtik ve dava üzerinden geçerekten davalı geçidine ulaştık, burada bir mola verdik tekrar Kavrun Apivanag aşitından derebaşı gölü üzerinden Kavrun yaylasına saat 15.30’da ulaştık.

Gözde Yücel, Özge Yücel ve 2 diğer kişi ile birlikte Kaçkar Dağı'nda.

Kaçkar Zirve… 3937 Rakımlı Çoğu kez “Nerden başladım bu yürüyüşe?” dediğim. Üşümekten, düşmekten korktuğum. Ancak, her seferinde de büyüleyici doğanın çekiciliğine kapıldığım günler. Yol boyu arkadaşlık eden Sis, Yağmur,Rüzgar, Güneş,Gökkuşağı,ve “Nerden çıktın sen?' Dedirten ‘dolu yağışı'… Her şeyinle muhteşemdin sen… Görüntüleri bıkıp usanmadan çeken ve videoyu hazırlayan, anlarımızı ölümsüzleştiren Koray Tenekeci' ye… Her adımında beni gözleyen kardeşinin bir tanesi Özge Yücel' e… Her gün korkuyla 'boz ayı' sayıklayıp nihayet görmeyi başaran Ahmet Sezen' e…

Ve tabi ki rehberimiz Kaçkarların Çobanı Hikmet Haberal' a… Arka planda bizi kollayan güzel yürekli abimiz Hüseyin Şahin' e sonsuz teşekkürlerimle” gizem dolu tırmanışı anlattı.

Anahtar Kelimeler:

ÇAYMER sezonu açtı, kendi yaş çay fiyatını açıkladı

Macaristan’dan getirdiler, Rize’de denenmeye başlandı

Projenin ilk ayağı Rize Pazar’da başladı.

İSTANBUL’DA DÜZENLENEN YÖRESEL ÜRÜNLER FUARI SONA ERDİ.