Verçenik ve Kavrun Gölleri Doğa Tutkunlarını Ağırlıyor

YAYLALARIMIZ 13.11.2019 09:18:35 250 0

Rize'nin Çamlıhemşin ilçesindeki Kavrun Yaylasına bağlı Göller bölgesi ve Verçenik Yaylası Kapılı Göller Yaz Kış Fotoğraf sanatçılarının gözdesi haline geldi.

KAVRUN

Yaylaya mevsimin ilk karında farklı görüntü ve kareler almak için yola çıkan Fotoğraf Tutkunları Engin Tavlı ve Tezcan Biber Kavrun ve Verçenik göllerinde buz tutan karda kendi tarzlarıyla kayak yapıp, fotoğraf çektiler. İlk kez mevsim geçişini görüntüleyen Rize-Pazarlı Fotoğraf sanatçıları Kaçkarların gizemli göllerinde adeta kendilerinden geçtiler.

Bu Yayla ve Göllere her mevsim fotoğraf tutkunlarınca da foto safari düzenleniyor. Kış ayından genelde zorlu koşullar olduğundan tercih edilmeyen bu Yaylalara her türlü riski alarak gelen fotoğraf tutkunlarından Engin Tavlı ve Tezcan Biber kar altındaki Kavron göllerine, ardından Verçenik Kapılı göllere çıkarak fotoğrafını çekerek. Görüntülerini aldılar.

Mevsimin İlk karından zorlu koşullara rağmen, 2973 Rakımlı Verçenik Kapılıgöller 3 saatte, 2900 Rakımlı Kavrun göllerine 4 saat kar da yürüyüş yaparak çıkan Fotoğraf Sanatçısı Engin Tavlı, “Dağlardaki manzaralar ve fotoğraflarınıza yansıyan kareler hep farklıdır. Aşina olduğunuz resimlerin dışında kareler görmek ister Fotoğraf tutkunları. Bizde yaz kış ne zaman fırsat bulursak dağları gezmeye çıkıyoruz” dedi.

VERÇENİK

“Bu bölgede 10'un üzerinde küçüklü büyüklü göl bulunmaktadır. Gelenler genelde yaz aylarında göllerimize günübirlik yürüyüşler yapıp dönüyorlar. Göllere yaklaşık yaz ayında 2,5-3 saatte ulaşılıyor. Biz kar olduğundan 4 saat yürümek zorunda kaldık” söyleyen Engin Tavlı,“Şimdi mevsim artık kış. Dağlar üzerine yılın ilk karları yağmaya başladı. Özellikle kış ayında buz tutan göllerin görüntüsü ve fotoğrafı bizim için çok önemlidir. Her türlü koşullara rağmen göllere geldik. Tam da istediğimiz manzaraların bizi beklediğini gördük” dedi.

“En büyük merakının, doğal güzelliklerin fotoğraflarını çekmek ve buraya gelemeyenlere iletmek olduğunu” söyleyen Tezcan Biber “Çamlıhemşin- Çat ve Ortaköy’e araçla geldik. Yollar buralarda daha rahat geçit veriyor. Arkadaşımla “birlikte gidelim Verçeniğe dedim”. Gidebildiğimiz yere kadar araçla gittik. Daha sonra kar altında 4 saat yol kat ettik. Gittik Gördük ve sizler için görüp resimledik” dedi.

Biber “Herkesi Kaçkar Dağları'na özellikle kış ayında bekliyoruz' diye konuştu.

VERÇENİK

Anahtar Kelimeler:

ÇAYMER sezonu açtı, kendi yaş çay fiyatını açıkladı

Macaristan’dan getirdiler, Rize’de denenmeye başlandı

Projenin ilk ayağı Rize Pazar’da başladı.

İSTANBUL’DA DÜZENLENEN YÖRESEL ÜRÜNLER FUARI SONA ERDİ.