Galler Düzü her geçen gün cazibe haline geliyor.

Galler düzü mevkii kamp yapmak için gayet ideal bir ortam. Su kenarı, ağaçlıklı ve tesis imkanlarına (tuvalet vs) yakın bir yer.

YAYLALARIMIZ 22.08.2020 11:42:44 219 0

Daha çok Palaçkur yaylası sakinleri burada ticari faaliyetlerde bulunuyorlar.

Ayder Yaylasına da oldukça yakın olan Galler Düzü buralara kadar gelmişken kesinlikle gezilip görülmesi gereken adeta cennetten bir köşe nitelinde. Üstelik kamp yapmak isteyenler için de oldukça elverişli imkanlara sahip. Hem su kenarı hem ağaçlıklı hem de tesis imkanlarına yakın bir alan.

Galler Düzü alanına ulaşım çok da zor değil. Rize ilimize geldikten sonra zaten Çamlıhemşin ilçesinden Ayder yaylasına özel aracınız ya da minibüslerle ulaşabiliyorsunuz. Ayder yaylasına ortalama 6 km mesafede yer alan Galler Düzü alanına yollar yeniden yapıldığı için özel araçlarınızla da ulaşım sağlayabilirsiniz.

25 yıldır Çamlıhemşin-Ayder Galler düzünde kayınpederi tarafından tek çadırlar açılan ve bugün Bungalov evlere varıncaya kadar genişleyen işletmeyi eşi ile birlikte Palaçkur yaylasından Firdevs Çiftçi(50) ve eşi yönetiyor.

Palaçkur yaylasındanız.25 yıldır burada gelen konuklarımıza hizmet veriyoruz. İlk etapta küçük bir çadırla başladık. Kayınpederim ilk işyerini Galler düzünde açarak başladı. Diyen İşletmeci Firdevs Çiftçi, yaptığı açıklamalarda şu ifadelere yer verdi.

Bize miras kalan bu yeri bende eşimle birlikte yavaş yavaş ilerleterek bugünlere geldik. Bungalov konaklama yerleri yaptık. Sadece yaz aylarında hizmet veriyoruz”

Bu yıl Koronavirüs nedeniyle işlerinin ilk zamanlar sıkıntılı geçtiğini söyleyen Çiftçi “ Bu durumdan biz bile rahatsız olduk. Kısıtlamalar kalkınca gelen gidenlerimiz arttı. Bizde son derece kurallara uymaya ve gelenleri uyarmaya çalışıyoruz. Pandemi süreciyle evlerine kapananlar kısıtlamalar kalkınca kendilerini yaylalara yönlendirdiler. Buraya da geliyorlar. Bizde tesislerimizde önlemleri alarak gelenlere yardımcı oluyoruz” dedi.

Burada bazı sorunları olduğunu ifade eden Çiftçi ,” Yol aşağıdan yapıldı. Tesislerimizin bağlantısı kesildi. Ziyaretçiler aşağıdan dolaştıkları için burayı göremeyip daha yukarılara çıkıyorlar ve tekrar geri dönüyorlar. Yolun bozuk oluşu tozlanmalara sebebiyet veriyor. Bu durum bizi ve konuklarımızı da rahatsız ediyor” diye konuştu.

Buraya gelen insanlar kalabalıklaşınca ister istemez ihtiyaçlarında artığını söyleyen Çiftçi “Biz hemen tesisimizin yanında tuvalet ve lavabo yaptık. Temizliğini de biz yapıyoruz. İbadet ihtiyaçları için mescit yaptık. Gelenler çok memnun oluyorlar” dedi.

Çiftçi son olarak ise “İletişim bu bölgede sıkıntılı cep telefonları çekmiyor. Biz gelen ziyaretçiler rahat görüşme yapsınlar diye uydudan internet aldık. Ve ziyaretçilerimizin ihtiyaçlarını karşıladık”ifadelerini kullandı.

Anahtar Kelimeler:

ÇAYMER sezonu açtı, kendi yaş çay fiyatını açıkladı

Macaristan’dan getirdiler, Rize’de denenmeye başlandı

Projenin ilk ayağı Rize Pazar’da başladı.

İSTANBUL’DA DÜZENLENEN YÖRESEL ÜRÜNLER FUARI SONA ERDİ.