Altıparmak Dağı’na Motosikletle Çıktılar

Rize’de adrenalin tutkunu Mustafa Canca (43), her hafta arkadaşlarıyla birlikte motosikletle çıktıkları Kaçkar Dağları eteklerinde gezmedik yer bırakmıyorlar.

YAYLALARIMIZ 23.07.2021 11:15:28 166 0

Canca,4 arkadaşıyla birlikte 3492 rakımlı Altıparmak Dağına, ENDURO53 isimli spor kulübü üyesi arkadaşlarıyla Motosikletle tırmanış gerçekleştirdiler.

Altıparmak Dağı seçilen rotaya göre Tatos Dağı zirvesinden kolay veya zor olabilir. En sık kullanılan kuzey rotası Batı rotasına göre daha kolaydır lakin tekdüze bir tırmanış gerektirir. Batı rotası ise zorluk seviyesi biraz daha yüksek bir rotadır. Koçdüzü Yaylası, Kaçkar Yaylası (Ombole) veya Avusor yaylası üzerinden günübirlik tırmanış yapılabilir.

Koçdüzü’nden yaklaşık 7km’lik bir yürüyüşle dağa ulaşılabiliyor. Avusor tercih edilirse dağa olan mesafe yaklaşık 3,5 km olacaktır.

Doğayla iç içe yaşam geçirmekten mutlu olduğunu anlatan Mustafa Canca, motosiklete olan tutkunun bu sayede arttığını belirtti. Canca, 'Motosiklet tutkumuzu yaylalara, göllere, dağlara taşımak için tek başıma çıktığım bu yolda bir spor kulübü kurduğunu söyleyen Mustafa Canca, beraberindeki arkadaşları Mustafa Demirbaş, Hasan Dalbastı, Kemal Genç ve Güven Kuyumcu ile birlikte Ardeşen’den başlayan serüvene Koçdüzü Yaylası Büyükyayla(Didingola) üzerinden Altıparmak dağ eteğine adrenali yüksek bir tırmanış gerçekleştirdiler.

Canca, riskli olmasına rağmen biz bu sporu seviyoruz. Ardeşen Koçdüzü, Didingola’dan kayalık vadiden 4 kişi tırmanıyoruz” dedi.

Kaçkar Dağları'nın ulaşımı en zor ve en az turist çeken kesimidir. Silsilenin hem güney hem de kuzey cephesinde derin vadiler vardır. Kuzeydoğu kesiminde buzul gölleri bulunur. Zirveye tırmanış için kullanılan en uygun rota dağın batısında yer alan Karagöl'ün yanından geçen Kuzey-batı rotasıdır.

Canca, “Adrenali yüksek ve zorluk derecesi yüksek olan parkurdan Altıparmak Dağı zirvesine Motosikletlerimizle çıktık. Buradan bölgenin dağcılara hizmet etmek için bulunan ve sezonda yaklaşık 2 ay açık bulunan Dadala Pansiyona indik. Yorgunluk çayı içip tekrar dönüşümüzü başarıyla tamamladık” diye konuştu.

Hem doğayı gezip hem de motosikletle adrenalin keyfini yaşadıklarını söyleyen Canca, “Ekibimizle birçok yaylaya, göle gittik. Çok zor parkurlarda ilerledik, gitmedik yer bırakmadık. Haftanın bir günü yaylalara gideriz. Zorlu ve tehlikeli yolculuklarımız oluyor ama tüm tedbirlerimizi alarak, motorlarımızın bakımlarını yaparak bu yolcukları gerçekleştiriyoruz.”dedi.

Anahtar Kelimeler:

ÇAYMER sezonu açtı, kendi yaş çay fiyatını açıkladı

Macaristan’dan getirdiler, Rize’de denenmeye başlandı

Projenin ilk ayağı Rize Pazar’da başladı.

İSTANBUL’DA DÜZENLENEN YÖRESEL ÜRÜNLER FUARI SONA ERDİ.