BARIŞ İÇİN PEDAL ÇEVİRDİLER!

Gürcistan’dan Hopa'ya bisikletleri ile 1.200 kilometre pedal çevirdiler.

TRABZON-ARTVİN 23.09.2013 10:56:56 77 0

İsveçli iki aktivist “Barış ve mutluluk için yıktıkları yola önce uçakla Gürcistan’a gelip, buradan da bisikletleri ile 1.200 kilometre pedal çevirdiler. Gürcistan-Kazbeki’den başlayan bisiklet yolculukları Posof’ta Bulunan Türkgözü” kapsından giriş yaparak Hopa’da sonlandırdılar.

Sara Sundın ve Moa Wall Kubılus 20 gün süren bisiklet yolculuğunun Artvin kısmında Ardahan’dan Şavşat sınırından giriş yaptılar. Şavşat,  Ardanuç, Merkez,  Borçka ve Hopa’yı ziyaret eden Dünya Barış gönüllüleri, 08 Haber gazetesi muhabiriyle kısa bir söyleşi yaptılar. Borçka-Hopa karayolu Demirciler Köyü Tarihi kemer Köprü yanında yapılan söyleşide Dünya barışı ve mutluluk için, huzur için bu geziyi yaptıklarını belirten iki barışsever;

” İsveç’ten Uçakla Gürcistan’a Tiflis’e indik. Oradan Kazbeki’ye geçtik. Burada bisikletlerimizle yolculuğumuza başladık. 20 gündür yoldayız. Günde 40 ile 80 kilometre yol alıyoruz. Yolculuğumuzu Hopa’da sonlandırdıktan sonra buradan Batum Havaalanından İstanbul’a ardından İsveç’e gideceğiz.
 TRT Muhabiri Cem Şahin’e görüntülü röportaj veren iki kadın aktivist, Türkiye’deki insanları çok sıcak bulduklarını belirterek;

TÜRK İNSANI ÇOK SICAK VE SAMİMİ
“Türk insanı çok sıcak, samimi ve yardımsever. İlk defa bu güzergâhtan geçiyoruz. Çok güzel bir doğa ve güzel insanların yaşadığı bir yer. Bunu görebiliyoruz, hissedebiliyoruz. Bizi yolda gören çocuklar ve yöre insanı bizimle yankından ilgileniyor, bizi merak ediyorlar. Biz mutluluk için, huzur için, dünya barışı için iki kafadar arkadaş olarak pedal çeviriyoruz. Dünya çok güzel ve yaşamaya değer” ifadelerine yer verdiler.

BİZ İLÇEDEN İLÇEYE GİDEMİYORUZ. BUNLAR DÜNYAYI DOLAŞIYOR
 İki genç kadını bisikletleriyle dünya turuna çıkmış olarak gören vatandaşlar ise; “Bakın iki genç kız dünyanın bir ucundan kalkmış bisikletleriyle geziyorlar. Biz bir ilçeden bir ilçeye geçemiyoruz. Köyden köye geçemiyoruz. İşte aramızdaki fark... Onlar dünyayı böyle fethediyor.  Sınırlar bizim için. Avrupalılar dünyayı turluyor. Bir de kadınların bile kendine olan özgüvenleri çok dikkat çekici. Barış için mutluluk ve huzur için gezmeleri çok güzel. Biz de savaşsız bir dünya istiyoruz. Kan akmasın, insanlar birbirlerini öldürmesin.

“DÜNYA HERKESE YETER. YETER Kİ HEP BANA RABBENA OLMASIN!”
Bu dünya herkese yetecek kadar büyük ve zengindir. Yeter ki  “Hep bana Rabbena” denmesin. Ne güzel onları görünce imrendik. Helal olsun. Ne demiş atalarımız: ulaşamadığın yer, gitmediğin yer senin değildir. Gelişmiş ülkeler dünyanın her yerine ulaşıyor, geziyor, dolaşıyor, iş yapıyor… Bizim de gelişmiş ülkeler arasına girmemiz lazım ki onlar gibi olabilelim. Parasal sıkıntıları yok,  gezecek zamanları çok. Biz yarını bile göremiyoruz. Onun için bunları görünce tuhaf geliyor” ifadelerini kullandılar.
 Sara ve Moa kendilerine büyük ilgi gösteren çocuklarla ve orada bulunan yöre halkıyla hatıra fotoğraf çektirdiler. Daha sonra ise yollarına devam ettiler.(08 haber)

Anahtar Kelimeler:

ÇAYMER sezonu açtı, kendi yaş çay fiyatını açıkladı

Macaristan’dan getirdiler, Rize’de denenmeye başlandı

Projenin ilk ayağı Rize Pazar’da başladı.

İSTANBUL’DA DÜZENLENEN YÖRESEL ÜRÜNLER FUARI SONA ERDİ.