Öne Çıkanlar pazar lokanta işyeri 30 ağustos pazar bayram kutlama Murat Ümit Hiçyılmaz kuzine resim sergisi

Bu haber kez okundu.

Haftanın Ayet ve Hadisi

Hazırlayan; Yusuf Kambur (İlahiyatçı-Yazar)

Cuma’dan Cuma’ya

“Ey iman edenler!

Cinayete kurban gidenler hakkında size kısas/adil karşılık farz kılındı. (Can karşılığı can)

Hüre karşılık hür, köleye karşılık köle, kadına karşılık kadın… Bunun üzerine her kim kardeşi tarafından bir şekilde bağışlanırsa, bu bağış makul bir biçimde uygulanmalı, diyeti/tazminatı da ona güzellikle ödenmeli: İşte bu, Rabbiniz katından bir kolaylaştırma ve rahmettir. Kim ki bundan sonra haddi aşarsa, onun için şiddetli bir azap vardır.

Ey derin kavrayış sahipleri! Adil karşılık (kısas/misilleme) yasasında sizin için hayat vardır. Olur ki sizler (bu sayede yaralama ve cinayetten) korunursunuz.(Bakara: 2/178-179)

Hadis-i Şerif

“… Nefsimi kudret elinde tutan Allah’a yemin ederim ki, bu suçu (hırsızlık) Mahzun Kabilesinden Fatıma değil de kızım Fatıma işlese elbette ayrım yapmaz ona cezasını verirdim… Sonra emir verdi, hırsız kadının eli kesildi.”

Hz. Ayşe der ki: “O kadının tevbesi güzel oldu. Evlendi, bana gelir giderdi. Ben onun dileğini Allah’ın Rasulü’ne iletirdim.”(Buhari, Enbiya, 54)

Biliyor muydunuz?

İslam ceza Hukuku 3 temele dayanır.

1-Caydırıcılık. Suç ceza denkliği bunu gösterir. Kesinlikle caydırıcılığı öne çıkarır İslam ceza hukuku. Onun içinde infazlar toplumun içinde yapılır. Niçin? Bu bir teşhir değildir. Ya nedir? Caydırıcılık olması içindir. Eğer onu görürse böyle bir şeyi zihninden geçiren biri, ömür boyu yapmayacaktır. Yapamayacaktır. Çünkü cezasız kalan suç tekerrür eder.

2-Mağduru teskin. İslâm Ceza Hukuku mağduru teskin etmek ister. Eğer affetmezse karşıdaki adil bir ceza ile cezalanacak. Zulmedilmeyecek, zulme uğramayacak. Ne yaptıysa onu bulacak. Mağdur bu şekilde teskin olmuş olacak.

Eğer mağduru teskin etmezseniz, yani suça karşılık bir ceza vermezseniz, mağduru da suça itmiş olursunuz. Öyle değil mi? Kan davalarının sebebi nedir? Suç, ceza, suça denk değil. Öyle olunca mağdur teskin olmuyor ve hakkı yenilmiş olmasının verdiği hırsla suça teşvik etmiş oluyorsunuz. Onu da suça özendiriyorsunuz. Çünkü onu teskin etmiyorsunuz. Denk değil verdiğiniz ceza. Bu da ölümün yaygınlaşmasına sebep oluyor.

3-Suçluyu arındırmak. Bakınız suçluyu da düşünüyor İslam. Çünkü İşlediği suç sadece kul hakkını gasp değil, Allah’ın hakkına da tecavüzdür. Allah’ın verdiği bir doğal hakkı ketmediyor. Tecavüz ediyor. Yaşama hakkını. Ve Allah’ın hakkına tecavüz etmenin cezası var..! Yani günah. Onun için İslam’da hadler kefarettir. Cezasını gören, İslam ceza hukukuna ait bir ceza ile cezalandırılan bir kimsenin aynı zamanda işlediği suçtan dolayı günahı da silinir. Kefarettir çünkü.”

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.