Bu haber kez okundu.

Pazar İlçesi Gezi Turu
Kaçkar53.com(özel haber)

PAZAR’DA ÖNEMLİ YERLER
Tarihi bir güzergâh olan Hemşin Vadisi, Karadeniz’den Erzurum ve Artvin bölgesine ulaşımı sağlayan en önemli geçitlerinden biridir. İlçe merkezinden başlayan rota, sağ tarafınızda yer alan Hemşin Deresi’nin yarenliğinde keyifli bir yolculuk vadediyor.İlk durağımız Rize’nin en büyük tarihi kemer köprüsü olan Kocaköprü.Ardından 8.kilometredeki Yücehisar(Lamgo) köprüsünü geçip soldaki tabelayı izleyerek Ciha Kalesi’ne tırmanıyoruz.Bölgeye hakim bir noktadaki kaleyi gezdikten sonra,ana yola dönüp vadi içindeki yolculuğumuza devam ediyoruz.Köprüler sisteminin devamı niteliğinde olan yol kenarına konumlanan Suçatı ve Başköy yerleşimlerindeki Suçatı 1-2-3 Başköy ve Kırmızı Sırt kemer köprülerini ziyaret ediyoruz sırasıyla.Başköy’de Molla Hasan Konağı’nı fotoğraflamayı unutmayın.
Kırmızı Sırt Köprüsü’ndengeriye dönüp, Yücehisar Lamgo Köprüsü’ndeki kavşaktan Meleskur Vadisi’ne gideceğiz. Ortayol Taşköprü ve Turhanların Konağı’nın ardından derenin sağ tarafına geçerek toprak yolda ilerliyoruz. Uğrak(Çingit) Köprüsü ve Çamlıhemşin sınırlarında kalan Boğaziçi(Pogina) Köprüsü gezinin diğer uğrak noktaları olacak. Buradan sola dönerek uzun bir tepenin sırtında yer alan uğrak köyüne çıkıyoruz. Eğer etkinliğinizi açık bir havada gerçekleştiriyorsanız kuzey yönünde Karadeniz, güney yönünde ise karlı dağlar aynı anda görüş alanınıza girecektir. Uğrak yerleşiminden sola dönerek aşağıda yer alan Melmenat Vadisi’ne ineceksiniz. Akbucak köyündeki Hacılar Köprüsü’nü ve Tisikoğlu Konağı’nı fotoğraflayabilirsiniz. Pazar ilçesine dönüş yolunda, solunuzdaki derenin üzerinde rotanın son tarihi kemer köprüsü olan Montaş karşınıza çıkacaktır. Güzergâh Pazar ilçesine 2 kilometre mesafede, sahil yolunda sona eriyor. Parkurun yaklaşık 40 kilometre civarında ve özellikle Yücehisar köyünden sonra bol virajlı olduğunu hatırlatalım. Uğrak Köprüsü-Boğaziçi Köprüsü etabı tamamen, Akbucak-Pazar etabı ise kısman toprak yoldur.

KALELER
Eski ticaret yolu üzerindeki kaleler zincirinin üç elamanı Pazar ilçesinde görülebilir. Kız Kalesi, Rize’den gelişte yolun sol tarafında denizin içindeki bir yarımadada yükselir. İlçenin 5 km. batısındaki Hisarcık köyünde bulunan aynı adlı kale, Kalecik Deresi’nin denize döküldüğü küçük bir tepeye konumlanır. Pazar-Hemşin karayolu üzerindeki Yücehisar köyünde bir tepede yükselen Ciha Kalesi ise 14.yüzyılda Cenevizliler tarafından gözlem ve haberleşmeyi sağlamak amacıyla inşa edilmiştir. Günümüzde Kız Kalesi’nin restore edilmesi planlanırken, Ciha Kalesi’nin etrafında çevre düzenlemesi yapılarak turizme kazandırılmıştır.

CAMİLER
İlçedeki tek cami 19.yüzyıla ait Koçanlı Camisi’dir.

KÖPRÜLER
Pazar ilçesinin tarihi taş köprüleri Hemşin, Meleskur (Çingit) ve Melmenat vadilerine yayılır. Köprülerin çoğu, Çamlıhemşin bölgesine ve Kaçkar Dağları’nın eteklerindeki yaylalara ulaşabilmek için kullanılan eski yollar üzerinde yükselirler. Bu tarihi yapılar içerisindeki Kocaköprü(Dörtgözlü),Rize’deki en büyük kemer köprü unvanını taşır ve geçtiğimiz yıl Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından restore edilmiştir.

BÖLGEDEKİ KÖPRÜLER;
Kocaköprü(Dörtgözlü) (ilçe merkezine 6.5 km),Yücehisar(Lamgo) (8km),Suçatı 1-2 ve 3 köprüleri(11 km),Kırmızı Sırt(15 km),Ortayol Köprüsü(12km),Ortayol Köyü Taşköprü(Kocataş-Melskur)(12km),Uğrak(Çingit) (15km),Akbucak Köyü(Hacılar) (15 km),Akbucak Köyü(Montaş) (13km),Derinsu Köyü(14km),Tütüncüler Köyü(8 km),Şendere-Tektaş(Bogina) (11 km),olarak listeleyebiliriz.

KONAKLAR
Giderek modern binaların yapılmaya başlandığı Pazar ilçesinde,tarihi evlerin çok az bir kısmı günümüze kadar sağlam olarak gelebilmiştir.Boğazlı,Başköy,Akbucak ve Ortayol köyünde 812km) Turhanların; Boğazlı Köyünde (9km) Ali Bal ve Selahattin Bal; Akbucak köyünde (15km) Tisikoğlu konakları bulunmaktadır.

YAYLALAR
İlçe sakinlerinin kullandığı yaylalar şu an itibarıyla Çamlıhemşin sınırlarında kalmaktadır.